Načítání obsahu...
Dům umění
ÚT–NE 10.00–18.00

Annie Le Brun: Annulaire de lune (Prsteníček Luny)

1977

Toyen: 3 suché jehly (46/75, 20 × 4 cm), 6 kreseb, originální kazeta s gravírováním
Vydalo nakladatelství Éditions Maintenant, Paříž, 1977
Náklad: 95 výtisků na krémovém velínovém papíře Arches číslovaných 1–75 a A až T, všechny v kazetě navržené Toyen, bylo rozděleno následovně: 25 výtisků číslovaných 1–25 obsahuje 3 suché jehly na krémovém velínovém papíře Arches a soubor na japonském perleťovém papíře ručně kolorovaný umělkyní; výtisky č. 1–6 jsou obohaceny o původní kresbu. Výtisk č. 1 navíc obsahuje druhou kresbu a tři mědirytiny. 50 výtisků očíslovaných 26–75 obsahuje 3 suché jehly na krémovém velínovém papíře Arches. 20 výtisků označených A až T bylo vyhrazeno pro umělkyni a autorku. Od každé suché jehly bylo zvlášť zhotoveno 15 nátisků na japonský perleťový papír očíslovaných E. A. 1–E. A. 15. Devět set výtisků očíslovaných 76–975 je na papíře Pop’set Arjomari Prioux
Tisk byl dokončen tiskařem Georgesem Leblancem v Paříži v květnu roku 1977. Tři suché jehly byly též vytištěny Georgesem Leblancem
Kazetu vytvořil Nguyen Ba Anh ve společnosti Cartonnages Adine
24 × 17,5 cm, 76 s.
Kazeta – 26,7 × 19 cm
Výtisk č. 46, signováno Annie Le Brun
Povinný výtisk: č. 740, druhé čtvrtletí roku 1977


TOYEN-ČERMÍNOVÁ MARIE

(1902–1980) V letech 1917−1922 studovala na Umělecko-průmyslové škole v Praze u profesora Emanuela Dítěte v ateliéru dekorativní malby. Již od počátku vystupovala jako mimořádně svobodná a na pozadí dobových poměrů radikální autorka. Zásadní bylo pro Toyen setkání s jejím druhem a osobou jí nejbližší, malířem Jindřichem Štyrským. Od roku 1923 se stala členkou skupiny Devětsil a také Spolku výtvarných umělců Mánes. V roce 1925 společně s Jindřichem Štyrským odjela do Paříže, kde krátce na to představili svůj vlastní umělecký směr s názvem artificialismus. Tento směr osciloval mezi abstrakcí a surrealismem, přičemž byl také inspirován imaginativní malbou. Po návratu z Francie roku 1934 založila společně s Jindřichem Štyrským surrealistickou skupinu. Válečná léta trávila v Praze. Byla nucena pracovat v ilegalitě bez možnosti výstav. Po skončení války a pod hrozbou nastupující komunistické diktatury Toyen opustila Československo a natrvalo se usídlila v Paříži. Nadále se stýkala s čelními představiteli surrealismu André Bretonem a Benjaminem Péretem a tvořila v duchu pozdního surrealismu až do 70. let.
28,8 x 23,3 cm
1939

Henri Heisler / TOYEN: Les Spectres du désert (Přízraky pouště)

28, 5 × 41,5 cm
1946

TOYEN: Střelnice

30,5 × 39 cm
1944

TOYEN / Jindřich Heisler: Schovej se válko!

24 × 21 cm
1947

André Breton, Marcel Duchamp: Prière de toucher (Dotkněte se prosím)

20 × 24 cm
1948

André Breton: La lampe dans l'horloge (Lampa v orloji)

19,3 × 14,5 cm
1951

Jean-Louis Bouquet: Alastor ou le visage de feu (Alastor aneb ohnivá tvář)

16,5 × 12,7 cm
1952

Révolte sur mesure – numero special 5-6 (Revolta na míru)

19 × 14,3 cm
1953

Gérard Legrand: Des pierres de mouvance (Pohyblivé kameny)

14 × 14 cm
1956

TOYEN: Le surréalisme même 1

31,5 × 23,5 cm
1957

Charles-Elie Flamand: À un oiseau de houille perché sur la plus haute branche du feu (Uhelnému ptákovi usazenému na nejvyšší větvi ohně)

30,4 × 20,5 cm
1957

Benjamin Péret: Le Gigot: Sa vie et son œuvre (Kýta – Její život a dílo)

24,6 × 16,2 cm
1958

Péret Benjamin Péret: Histoire naturelle (Přírodopis)

1958

Jehan Mayoux: A perte de vue

25 × 17,2 cm
1961

Pierre Dhainaut: Mon sommeil est un verger d'embruns (Můj spánek je sad zamlžené oblohy)

33,2 × 26 cm
1965

Claude Cortot: Introduction à la lecture de Benjamin Péret (Úvod do četby Benjamina Péreta)

21 × 13,5 cm
1966

André Breton: Sur la route de la San Romano (Na cestě do San Romana)

30 × 23 cm
1967

Annie Le Brun: Sur le champ (Ihned)

33 × 26,3 cm
1967

TOYEN / Radovan Ivšić: Débris de rêves (Střepy snů)

25,4 × 17,3 cm
1968

Radovan Ivšić: Le Roi Gordogane (Král Gordogan)

26,5 × 18,5 cm
1969

Guy Gabanel: Odeurs d’amour (Vůně lásky)

19,5 × 14,5 cm
1970

Jean-Pierre Duprey: La Forêt sacrilège et autres textes (Svatokrádežný les a jiné texty)

24 × 17 cm
1972

Annie Le Brun: Tout près, les Nomades (Blizoučko nomádi)

31,8 × 44 cm
1973

TOYEN: Tir. (Střelnice)

20,2 × 13,7 cm
1950

Philip Lamantia: Touch of the Marvelous (Dotek zázračna)

27,8 × 19 cm
1953

TOYEN / Heisler Jindřich Heisle: Les Spectres du Désert (Přízraky pouště)

31,3 x 25 cm
1974

TOYEN / Monografie

25 × 16,5 cm
1976

Jehan Mayoux: Oeuvres (Dílo)

12,5 × 10 cm
1947

Pozvánka na výstavu Exposition Toyen

33 x 18 cm
1953

Pozvánka na výstavu Toyen

21 × 10,5 cm
1955

TOYEN: Granit de la solitude (Žula samoty)

21,7 × 7,8 cm
1958

TOYEN: Les sept épées hors du fourreau (Sedm mečů z pochvy)

17 × 13 cm
1960

TOYEN

17,5 × 13,2 cm
1962

TOYEN

Dívka v kožuchu

Dívka v kožuchu

nedatováno
Stará erotika

Stará erotika

1996
Betonka (Pod haldou)

Betonka (Pod haldou)

1983
Valašská Madona

Valašská Madona

1921
© 2017 Galerie výtvarného umění v Ostravě
Designed by burgrova.tumblr.com     Developed by Ollero