akryl, plátno, 150 × 180 cm
Obraz má ambivalentní rozměr. Zářivě spektakulární barvy kontrastují s obsahem. Havrany, kteří v zimě přilétají ze severovýchodní části Evropy a periodicky osidlují naši krajinu, můžeme vnímat jako cyklicky se opakující přirozený jev, přesto působí vždy invazivně a cizorodě. Bednář havraní hejno situuje na pole poblíž sloupu vysokého vedení a bizarního billboardu. Právě billboardy a konstrukce ocelových věží vysokého napětí jsou významnými prostorovými narušiteli orné půdy. Pole, které bylo odpradávna symbolem úrody, potažmo života, je na konci 20. století požíráno hydrou komerčních zájmů a jeho původní hodnota živitele se postupně proměňuje v zónu spekulativních zájmů. Havrani symbolizující invazi, namalovaní v blízkosti billboardu, v duchu rčení vrána k vráně sedá, tak mohou násobit procesy civilizační invaze do krajiny. Ve středu billboardu jsou další ikonografické prvky ke čtení obrazu jako kritiky konzumního světa: logo telefonní společnosti je interpretováno jako monstrance, vpravo se objevuje figura, která odkazuje na Platonovu jeskyni.