digitální tisk, plátno syntetické, 150 × 150 cm
zakoupeno 2020 za přispění Ministerstva kultury ČR
Dílo je významné z několika důvodů. Jedná se o typický provokativní projev autora, kdy je nekonfliktní aspekt doplněn prvkem reprezentujícím násilí. Kontrastní hra s propojováním rozličných autonomních znaků je pro autora typická. Divák je v ní vytlačován z komfortní zóny jasně daných morálních stanovisek. Eroze stability vychází z faktu, že Surůvka v Dvojčatech vizuálně spojuje dva zcela nesourodé světy – dětskou nevinnost s postavou jednoho z největších masových vrahů všech dob Adolfa Hitlera. Ovšem toto spojení není na bázi nějaké dialogické konfrontace, nýbrž formou přímého vstupu do fyziognomie dětské tváře typickými atributy Hitlerova vzezření, tedy patkou a knírkem. Síla této práce spočívá právě v oné odvaze proniknout do nedotknutelného světa dětí a v rámci něho pracovat s tak obrovsky zatěžkaným traumatem 20. století. Na druhou stranu můžeme práci vnímat jako jistou formu dekonstrukce mýtu. Důvěrně známá tvář diktátora ovládaného koncentrovaným hněvem, která je zaměněná za tvář nevinného dítěte, zakládá na možnosti jistého smíření, respektive na uvědomění si, že každý člověk se rodí jako čistá bytost, která může být okolnostmi, či výchovou pokřivena, a to na nás všechny klade obrovskou zodpovědnost.