akryl, plátno, 140 × 130 cm
Motiv pneumatiky je pro umělce charakteristický. Je to znak důmyslně odrážející sémantiku současného světa, který se dusí ve výfukových zplodinách a je doslova zaplaven ojetými pneumatikami. Automobil je klíčovým aktérem logistiky, ale i osobní svobody jedince. Pneumatika je produkt, který má být odolný, zároveň má ale krátkou životnost. Tento mix vlastností způsobuje obrovské hromadění dožilých pneumatik na skládkách, které svou monumentalitou často působí jako kulisy postapokalyptické filmové scény. Pneumatika je vlastně výsostným symbolem odpadu. Sumcův obraz Zimní gumy má však ještě jiný rozměr, ne toliko kritický jako spíše smířlivě ironizující. Je obrazem, na němž je zachycena prostá a všem motoristům známá věž z pneumatik, nakumulovaná v garáži, či sklepě po skončené zimní sezoně. Nic víc a nic méně. Bezskrupulózní otisk reálného života, který snad může v podprahových interpretačních vrstvách odkazovat až k cyklickému času zaniklé rurální společnosti.