Výstava otevírá věčnou otázku vztahu předlohy a obrazu, obrazu a interpretace i problém kanonizovaných zobrazení v dějinách. Dílo ruského malíře Viktora Pivovarova (1937) a britského malíře Geda Quinna (1963), kteří se na výstavě společně představují, tematicky spojuje hluboký vztah k dějinám evropské malby. Oba směřují od starých jistot kanonizovaných významů k dnešní plovoucí mozaice posunutých vyprávění s nejistou interpretací. Jejich obrazy jsou dialogem se zděděnou tradicí, reinterpretací vizí historické malby, zkoumáním idejí plujících časem, často odlehčené humornou nadsázkou.
Ruský malíř Viktor Pivovarov (1937) a britský malíř Ged Quinn (1963) se společně představují sevřeným souborem významné části jejich díla s důrazem na zátiší. Tematicky je spojuje hluboký vztah k dějinám evropské malby. Oba směřují od starých jistot kanonizovaných významů k dnešní plovoucí mozaice posunutých vyprávění s nejistou interpretací. Jejich obrazy jsou dialogem se zděděnou tradicí, reinterpretací vizí historické malby, zkoumáním idejí plujících časem, často odlehčené humornou nadsázkou.
Petr Nedoma
Kurátor: Petr Nedoma
K výstavě vyšla doprovodná publikace, zakoupit ji můžete ZDE